Monday, July 19, 2010

DAVID BECKHAM - YAHUDI RUPE NYE



Si Yahudi yang jadi pujaan umat Islam

David Beckham memanglah Yahudi dan dah tak berapa popular sangat sebagai pemain bolasepak tapi fesyen rambutnya menjadi kegilaan ramai remaja Islam di seluruh dunia. Masih tak percaya Beckham sebenarnya Yahudi?

Di bawah ni ialah gambar Beckham memakai kippah iaitu ketayap kecil yang sering dipakai oleh masyarakat Yahudi Israel semasa pengebumian Datuknya. Beckham mesti bangga dengan kezaliman bangsanya ke atas GAZA. So sesiapa yang berambut ala-ala Beckham tu, sendrik mau ingat la.
Elak jersi tertera lambang salib
TAMAN MEDAN – Sempena kejohanan Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan, peminat bola sepak beragama Islam di negara ini diminta tidak memakai jersi pasukan negara bertanding yang tertera lambang salib.
Pengerusi Biro Pemuda Masjid Nurul Ehsan, Ariffin Mahaiyuddin berkata, hukum memakai pakaian yang mempunyai lambang berkenaan adalah haram. Menurutnya, umat Islam terutamanya golongan remaja masih ramai yang tidak menyedari perkara tersebut.
“Hukum memakai jersi atau pakaian yang mengandungi lambang salib adalah haram. Oleh itu, umat Islam terutamanya golongan remaja hendaklah menghindari daripada memakai pakaian tersebut.
“Tetapi sekiranya mahu memakai jersi pasukan kesayangan masing-masing, dinasihatkan lambang salib itu ditampal atau dibuka,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam. Beliau berkata, antara pasukan bola sepak yang menyertai kejohanan kali ini dan mempunyai lambang salib di jerseynya ialah pasukan Sepanyol, Portugal dan Brazil.
Dalam perkembangan lain, Ariffin memberitahu pihaknya telah menubuhkan Kelab Sahabat Masjid sebagai usaha mendekati golongan kanak-kanak dan belia di Taman Medan.
Katanya, kelab Sahabat Masjid dibahagikan kepada tiga kategori iaitu kanak-kanak berumur antara tujuh dan 11 tahun, kategori remaja iaitu 12 hingga 19 tahun dan kategori belia yang berumur 20 hingga 45 tahun.
“Kita membuka keahlian kepada semua kariah masjid Nurul Ehsan yang berminat. Borang keahlian boleh didapati di masjid dan lapan buah surau naungan masjid Nurul Ehsan sekitar Taman Medan.
“Untuk keterangan lanjut bolehlah singgah ke blog masjid Nurul Ehsan di http://masjid-nurul-ehsan.blogspot.com atau emelkan sebarang pertanyaan ke nurulehsan1986@gmail.com,” katanya.

No comments: